mandag 8. desember 2008

Sjukdom, snø og snart jul

I forrige uke så var Zelma ganske så pjusk, hadde rett og slett feber, lå og skalv og viste tydelig at her var det ting og tang som ikke stemte.
Nysing og renning fra snuta var det også rikelig av, så på fredag tok vi turen til dyrlegen.
Heldigvis fant ikke Bjørn Erik noen tegn til kennel-hoste, men nesemidd var han nok mer sikker på at det var.
I og med at lille monsteret mitt hadde hatt feber og sånn, så ville han ta ei blodprøve og den viste at det var bakterie-styggedom i kroppen hennes.
Nå går både Zelma og Kasper på medisin mot nesemidd og Zelma går på antibiotika.
Ho er heldigvis på bedringens vei og godt er det for det er nå rett og slett kjedelig med sjuke dyr.

Fredag så flytta mamma inn i huset sitt, det begynner å bli veldig koselig der nå, bare litt småtteri som gjenstår.

I dag tidlig så trur jeg at Tom må ha hatt hukommelsestap, han "glemte" igjen Kasper når han dro på jobb, hehe.
Det er koselig å ha Kasper på besøk, både for Zelma og meg.
I dag tok jeg med dyra på årets første sparktur, det gikk over all forventning, helt utrolig når en tenker på hvor "tøffe" disse to pelsene er.

Vinteren har jo kommet for fullt, det er skikkelig julestemning ute.
Julegave-fangsten må vel gjøres unna en dag også, det er noe jeg virkelig gruer meg for, er ikke spesielt glad i å gå i butikker.
Bake litt burde jeg gjort og, men det blir bare formkaker, kjekt å ha i fryseren det.

I kveld er jeg ikke helt i 100, vondt i hodet, små-tett, fryser og verker litt i kroppen.
Nei, får bare dytte det foran meg og håpe det går over av seg sjøl.

Ingen kommentarer: