mandag 1. desember 2008

En liten blogg-pause

Den siste uka har vært temmelig hektisk, masse sykdom på jobb og lite vikarer å oppdrive, men det er vel sånn de fleste steder kan det virke som. Blir vel bedre igjen etter jul.

Hele forrige uke hadde vi Kasper i pensjon, kjekt for Tom når han må jobbe laaaaaange dager og greit for Zelma med litt selskap.
Helt plutselig har disse sære dyra finni ut at de skal begynne å leike inne og det kan jo bli litt voldsomt, Kasper skal ikke beskyldes for å være lett og elegant der han spretter rundt.
Prøver å begrense det så mye som mulig, ellers går det vel utover inventaret i heimen.

Fredag var Tom og jeg på Stones-night på Alfred i Hønefoss, det var veldig bra.
Til og med jeg likte musikken, kan nok ha noe med at det ikke var Mick Jagger som sto på scenen, hehe.

Lørdag litt utpå formiddagen dro vi til skogs med udyra, de trengte å løpe litt.
Været var slett ikke all verden, men det stopper da ikke hardbarka skaufolk;)
Dessverre så dro Kasper på en rådyr-los, vi skylder litt på at det var ei flinke-støver (finskestøver) tispe som dro han med seg.
Finnene hadde RM i helga, så det var kanskje ikke så lurt å dra oppi der da, men gjort er gjort og spist er spist, som Ole Brumm sier.
Bildet til julekortet fikk jeg tatt mens vi venta på Kasper, litt rart å skulle sende ut med bare bilde av Zelma på, men sånn er nå hundelivet.
Jeg dro hjem på lørdag kveld for å få mest mulig ut av søndagen.

Det verste med å våkne på søndag var at jeg måtte til barnehagen og vaske:(, men går nå greit bare jeg kommer igang.
Resten av dagen gikk med til å male kjøkkenet til mamma, nå begynner virkelig huset å bli bra, håper vel nesten at ho kan flytte inn til helga.
Som den husmora Hilde er så laga ho middag til alle sammen, elg-karbonader med bløtkake til dessert.

Denne uka har begynt like slitsomt som den forrige slutta, jammen godt jeg er ung og sprek og har ei bikje som godtar små turer hvis matmor blir litt for slapp på sofan om kvelden.

Har nå klart å få opp stjerner i vindua, så litt advent er det nå her og.
Kalenderen har vært klar i flere dager alt og nisse-tøflene skal fram i dag.
Litt anna nisse-stæsj fant jeg og når jeg jakta på stjernene.

Ingen kommentarer: