tirsdag 30. september 2008

Zelma sin "store" dag

Tidlig søndag morgen, altfor tidlig syns jeg da, dro vi til skogs med Zelma og Kasper. Slapp begge to likt.
Vi hadde ikke gått lange biten før begge to begynte på fot, litt til og fra foten; må ha peiling på hvor jeg er.
Jobba i perioder ganske bra, ga lite på på foten!!!!!
Havna litt etter på uttaket, sikkert av rein forskrekkelse;), men viste stor interesse.
Må legge til at Zelma har blitt veldig forandra de siste par åra, så vi får legge det til grunn kanskje.
Men, som alle med snev av grevling-blod så måtte det jo graves litt også.
Resultatet ble ei veldig sliten bikje, men jaga i ca 10 min ned mot bilveien, hvor det blei tap.

Veldig godt med ei pause i solveggen for noen og enhver; hadde sikkert orka å gå lenger hvis vi hadde hatt sjokolade;).











Været var kjempebra hele dagen, litt vind, men det gjorde ikke så mye.
Fargene i skauen er virkelig fine om dagen.











Mat må alle skau-travere ha, vi åt bacon og pølse; kokken var selvskreven, det samme var ved-sankeren; jeg har da tross alt bæreforbud når det kommer til kniv og øks;).
Mens vi satt og kosa oss med god mat lå Zelma i lyngen og snork og sov.
Kasper leita og leita, men fikk ikke tak på den haren som Tom støkte ut når vi tok beina fatt igjen.
Største fangsten i dag ble en fin haug med kantareller.
Skal love dere at det ikke var store sprella fra Zelma resten av den kvelden.

Vera måtte bli igjen hjemme, ho begynner nok desverre å merke mer og mer til den hjerteklaffen som ikke funker som den skal lenger.

Får vel ta med litt oppdatering fra resten av helga også.
Fredag var jeg i begravelsen til Anne May og Wivi-Ann sin mamma, var også med på minnestunden etterpå.

Lørdag kveld var vi i Vikersund og så på "Little Me", anbefaler alle å se det stykket hvis dere har sjansen.

Akkurat nå er Kasper på høstferie hos meg; jeg tok han med meg når jeg dro i går morges, kan det kalles kidnapping, hehe

Ingen kommentarer: